pátek 22. června 2007

Nechte se nakazit virem!

Jedním z oblíbených marketingových nástrojů poslední doby je virální marketing. Funguje podobně, jako PR - zprávu většinou dostanete od třetí, vám blízké osoby a ne od firmy prodávající nějakou službu nebo zboží. Tudíž i sdělení působí jinak – je osobnější, důvěryhodnější a vyvolá větší zájem. Stačí mít „jen“ dobrý nápad (což jak ale všichni dobře víme, není zas tak jednoduché) a nechat, ať se kampaň volně šíří a třeba i žije vlastním životem.

Kolik reklam se vám tak vryje do paměti, že si jejich melodie broukáte při cestě z práce? Která z nich se vám líbila natolik, že se stala součástí vašeho slovníku (vzpomeňte si třeba na Bóbika). Kampaň se najednou šíří mezi lidmi jako virus, a lidé často ani nevnímají, že jsou jejími šiřiteli. Nejčastěji jde o nejrůznější druhy přeposílaných e-mailových zpráv, her, videí, soutěží nebo vtipů. Primárním úkolem je oslovit lidi, vzbudit jejich zájem, pobavit je nebo informovat neotřelým způsobem, který nevnímají jako obtěžování. Vždyť co je lepší než spontánně předávané sdělení, zaplavující elektronickou poštu rychlostí blesku?

Na tuto kartu jsme vsadili při kampani uvedení nového automobilu Chevrolet Matiz na evropský trh. Kromě ostatních aktivit vytvořili naší kolegové v Londýně online hru Where iz Matiz, kde jste jezdili modelem nově představovaného auta po městě a hledali další ukrytá auta. Cílovou skupinou byli mladí, aktivní lidi, studenti nebo mladé páry, tedy komunita, která využívá internet jako důležitý informační zdroj. Hru si zahrálo víc než 5 milionů lidí. Ostatně si ji můžete vyzkoušet i vy na stránce http://www.skivedomain.com/archive/WhereIsMatiz/. Rychlosti zdar!

5 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Jenže většina toho, co člověk dostává do schránky je spíš hromada spamu....

Anonymní řekl(a)...

To si teda nemyslim, nahodou ja dostavam docela dobry veci. Mam to rad, ale pravda je, ze me to musi zaujmout na prvni pohled

Anonymní řekl(a)...

Já se občas na tyto maily podívám. Je ale pravda, že když nemám moc času na internetu - a to většinou nemám, tak je ignoruji.

Anonymní řekl(a)...

Jedine ignorovat, ignorovat, ignorovat...

Anonymní řekl(a)...

ja teda nevim.mam z toho takove smisene pocity.vtipne zalezitosti, videa apod. jsou urcite fajn a rada se na ne podivam.ale po urcite zkusenosti se zavirovanou e-mailovou schrankou uz jakekoli retezcove preposilane zalezitosti,i kdyz je to video co posila nejaky znamy,okamzite mazu,neotviram..

 
Tento blog vytvářejí zaměstnanci PR agentury Fleishman-Hillard (www.fleishman.cz), názory jednotlivých zaměstnanců nemusí vyjadřovat stanovisko zaměstnavatele.