pátek 15. června 2007

Pozor, někdo se dívá…!

Na využití takzvaného Eye-trackingu v nejrůznějších oblastech jsme si už docela zvykli. Tato unikátní metoda pomocí speciální helmy dokáže sledovat sebemenší pohyb lidského oka. Její pomocí můžeme mapovat všechny důležité fáze potřebné pro úspěch marketingové kampaně - vzbuzení zájmu, míru prohlédnutí či hloubku přečtení našeho sdělení, které našim zákazníkům pomocí reklamy, firemních tiskovin či webových stránek nabízíme. Máme tak možnost vybrat pro naše sdělení to nejsledovanější místo.

Na březnové výstavě Reklama Polygraf, předvedla výsledky výzkumu Eye-tracking společnost GfK, která se tentokrát zaměřila na vnímání reklamy řidiči a spolujezdci. Cílem průzkumu bylo zjistit pomocí speciálních brýlí s kamerou, jak řidiči a spolujezdci vnímají reklamu na dopravních prostředcích. Pro vyhodnocení působení sledovaných reklamních ploch byla použita kromě celkového času, množství a délky fixace i spontánní a podpořené vybavení si reklamních nosičů a jejich subjektivní hodnocení. Výsledkem je hodnocení a porovnání míry vizuální atraktivity jednotlivých testovaných formátů.

Kanadský profesor Roel Vertegaal šel však ještě dál a dal billboardům oči. Za pouhých 999 dolarů prodává speciální zařízení, které umožňuje zadavatelům reklamy spočítat počet lidí, kteří se na jejich billboardy a reklamní obrazovky podívali. The Xuuk eyebox2, jak se tento přístroj nazývá, pomocí kamery monitoruje pohyby očí a automaticky zachytí pohledy na reklamní plochu ze vzdálenosti 35 stop. Můžete si být tak jisti, že někdo se stále dívá…!

Žádné komentáře:

 
Tento blog vytvářejí zaměstnanci PR agentury Fleishman-Hillard (www.fleishman.cz), názory jednotlivých zaměstnanců nemusí vyjadřovat stanovisko zaměstnavatele.