úterý 19. června 2007

Chléb a hry

Čím má firma složitější produkt, tím musí být vynalézavější ve způsobech jeho komunikování ať už směrem k zákazníkům nebo skrz média. Propracovat se od složitého k jednoduchému je a vždy bylo doménou mistrů ve svém oboru a tak je tomu i v komunikaci. Jasně a jednoduše sdělit to důležité a ještě u toho pobavit, to je úkol těžký, nicméně ne nemožný. Příkladem může být aktivita jednoho z našich klientů z oblasti IT, společnosti CA, jejíž řešení většinou nejde popsat několika slovy nebo jednou větou.

Poučit se z historie je vždy ku prospěchu věci a tak je možné říci, že se společnost CA nechala inspirovat starým římským příslovím Dejte lidu chléb a hry. Velmi těžko uchopitelnou problematiku ITIL se rozhodla přiblížit zákazníkům a později i novinářům pomocí simulační hry na motivy známé kosmické mise Apollo 13. V 90. letech ji znovu oživil úspěšný film s Tomem Hanksem v hlavní roli – kdo by si nepamatoval větu: „Houstone, máme problém“.

Simulační hra byla v první řadě určena pro zákazníky a měla pomoci konkrétním zaměstnancům zábavným způsobem jasně pochopit v čem je problematika ITIL přínosná. Protože se simulační hra výborně osvědčila, zorganizovali jsme její zkrácenou verzi pro české novináře. Přestože velká část novinářů po hodině jakékoliv akce během dne většinou mizí, nám celé odpoledne zůstali téměř všichni příchozí, což bylo 13 lidí. Podařilo se totiž novináře maximálně vtáhnout do dění a pobavit je.

Na Žižkovské věži, kde se akce konala, se kromě jiného objevili kosmonauti ve skafandrech, na které gravitace viditelně příliš nepůsobila a každý účastník mise dostal pro jistotu ručník (základní výbava pro vesmírné cestování) a příručku Stopařův průvodce po galaxii. Sdělení bylo po absolvování hry jasné a opět se potvrdilo, že přísloví Chléb a hry je platné v jakékoliv době.

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Kde jste sehnali ty skafandry? Maji neco takoveho v pujcovnach? Nedavno jsme neco podobneho potrebovali a nebyla sance..

Misa řekl(a)...

Nebylo to jednoduche, zkouseli jsme nejdriv Barrandov a ruzne pujcovny, ale nic poradneho tam nemeli. Konkretne na Barrandove jsme mohli mit maximalne kostymy z Navstevniku..Takze nakonec jsme dostali tip na firmu, ktera si tyhle kostymy nechala na nejakou akci primo sit.

 
Tento blog vytvářejí zaměstnanci PR agentury Fleishman-Hillard (www.fleishman.cz), názory jednotlivých zaměstnanců nemusí vyjadřovat stanovisko zaměstnavatele.