úterý 12. června 2007

Ze všech profesí tě umí poslat do háje nejelegantnějším způsobem..

Jaká je aktuální situace na českém trhu s „PR lidmi“? Jak se situace vyvinula za posledních pět let? Na tyhle a na několik dalších otázek mi odpověděla v krátkém rozhovoru Marika Kovalčíková z personální agentury A-List, která se specializuje na komunikační profesionály, tzn. od klasického marketingu, přes reklamní mágy až po PR branži

Jak se za posledních 5 let změnil trh s PR kandidáty?
Kandidáti jsou opatrnější v rozhodování o dalším profesním kroku. Na druhé straně jsou ale aktivnější v plánování profesního rozvoje a mají lepší přehled o tom, jaká agentura/firma je v čem dobrá či slabší.

Existuje nějaký společný trend u kandidátů na pozice v PR, reklamě a marketingu?
Ano, většina kandidátů ze strany zadavatele dnes dokáže ocenit, že je příležitost pro profesní rozvoj často lepší na straně agentury. Je to díky většímu počtu lidí, od nichž se můžou učit, či možnosti pracovat na klientech s různými potřebami a tím pádem získat zkušenosti s různými typy nástrojů. Skóre přechodu na „druhou stranu“, agentura – zadavatel, zadavatel – agentura, je dnes mnohem vyrovnanější než v minulosti, kdy byl přechod na stranu zadavatele kandidáty mnohem žádanější.

Mají vaši klienti na PR kandidáty nějaké konkrétní požadavky, které jim často chybí?
Protože spolupracujeme s kvalitními agenturami a společnostmi, jsou naši klienti nároční zejména na schopnost kandidátů myslet koncepčně. Důležité pro ně je, aby kandidát nechápal PR jenom jako media relations nebo organizaci eventů, ale jako důležitou součást marketingu společnosti.

Co by měl nabídnout uchazeč o pozici v PR, aby ostatní neměli šanci?
Stejně jako kandidát v marketingu či reklamě - znalosti, nadšení, schopnost definovat svůj podíl na úspěšnosti projektů, na nichž pracoval, dobrou přípravu na pohovor na konkrétní pozici a hlavně jak může být pro danou firmu užitečný. Kandidát nemusí být ve chvíli, kdy jde na pohovor do firmy stoprocentně přesvědčený o tom, že danou pozici chce, ale musí vědět, na co se potřebuje zeptat, aby se mohl rozhodnout.

Jak poznáš PR člověka od kandidáta na reklamní nebo marketingovou pozici?
Ze všech profesí tě umí poslat do háje nejelegantnějším způsobem :-)

Žádné komentáře:

 
Tento blog vytvářejí zaměstnanci PR agentury Fleishman-Hillard (www.fleishman.cz), názory jednotlivých zaměstnanců nemusí vyjadřovat stanovisko zaměstnavatele.