středa 9. května 2007

Špatná reputace - for ever?

Reputace je jednou z nejdůležitějších součástí vnímání jednotlivce ve společnosti nebo firmy na trhu. My v PR se snažíme vysvětlovat lidem ve firmách jakým způsobem chránit reputaci společnosti, jak předcházet problémům nebo (v nejhorším případě) jak hasit případné krize a poškozenou reputaci navrátit opět do stavu prodejnosti produktu, využívání služeb a prostě kladného fungování firmy na trhu. Velké množství firem si uvědomuje jak kritická je jejich reputace pro zákazníky, partnery, média a jejich okolí. Některé z nich ale došly k tomuto přesvědčení za cenu bolestného poznání jak hořce chutná...krize. Krizová komunikace - oblíbené téma novinářů, velmi velmi neoblíbené téma jakéhokoliv zástupce firmy, která něčím podobným prošla. Krizová situace v firmě je hrozně protřelá Píármanka a dokáže se dostat okamžitě do všech médií v zemi. Já se ale dneska nechci věnovat krizi jako takové, ale zaujala mě firma, která takovou krizí prošla a rozhodla se následně změnit postoj ke svému PR a komunikaci vůbec.

Spolana= komunikační horor? Bejvávalo....

Při vyslovení jména známé chemičky se většině lidem vybaví unikající dioxiny, zamořená pole okolních vesnic a tragická komunikace s okolními subjekty či médii a neziskovými organizacemi. Zdá se ale, že začíná svítat na lepší časy. ČRo radiožurnál přinesl rozhovory se zástupci okolních vesnic a zjistil, že Spolana nejen že rozhýbala stojaté vody své komunikace s okolím, ale že to dokonce funguje. Pravidelně informuje starosty okolních vesnic o dění v chemičce, o dílčích krocích i dlouhodobých plánech. Sousedy chemičky tak nečeká žádné nemilé překvapení či nevědomost o nenadálé situaci. Pořádá pravidelné akce, kde se setkávají zástupci Spolany se starosty okolních obcí, takže mají zastupitelé k získání informací možnost přímé diskuze. V případě nenadálé situace jsou také starostové jako první informováni prostřednictvím emailu nebo SMS. Samozřejmě je extrémně důležitý i fakt, že Spolana do okolních vesnic začala investovat nemalé peníze. Letos to je to dohromady 1,5 milionu Kč, přičemž obce si samy určí, jak peníze investují - ať už je to do školy v přírodě pro děti, výstavbu dětského hřiště nebo zlepšení varovného a informačního systému obce.

Ve zmíněné relaci Radiožurnálu si starostové nový přístup Spolany velmi pochvalovali, nevím jak v jiných oblastech, ale v komunikaci s veřejností udělala Spolana tímto určitě pozitivní krok dopředu. Což je docela dobrý příklad pro to, že reputace nemusí zůstat nutně špatná navždycky...

Foto: www.bigfoto.com

Žádné komentáře:

 
Tento blog vytvářejí zaměstnanci PR agentury Fleishman-Hillard (www.fleishman.cz), názory jednotlivých zaměstnanců nemusí vyjadřovat stanovisko zaměstnavatele.