úterý 31. července 2007

Co se děje v PR od 24. do 30. července

Read more!

Máte talent? Vytvořte virální video pro Gmail. Online video se šíří virálně

Gmail hledá nejlepší virální video
Gmail vyhlásilo soutěž, ve které hledá nejlepší virální video. Jediné co musíte udělat, je natočit, jak někdo podává obálku s logem Gmailu z levé strany záběru do pravé strany záběu. Když se pak všechna došlá videa poskládají, vznikne dlouhý řetězec předávání obálky. Klipy se budou přijímat do 13. srpna. Z vybraných klipů, které obdrží, se sestaví konečné video, které bude zveřejněné 20. srpna.Gmail tímto videem chce ukázat, jak elektronická pošta spojuje lidi na celém světě, který se tak stává o trochu menším.

A samozřejmě ukázka zde

Zdroj: Stratégie SK

Online video se šíří virálně
57 % internetových uživatelů sleduje video online a 57 % z tohoto čísla posílá jejich oblíbená videa svým přátelům. Každý z nich zašle video více než jednomu člověku – vzhledem k tomu, že 75 % uživatelů internetu říká, že dostávají video od ostatních. Jestli je vaše video určeno věkové skupině od 18 do 29 let, můžete očekávat, že sdílení videa vyskočí na 67 %.
Před tím, než se však rozhodnete vkládat peníze do produkce videa, měli byste vědět, že 62 % lidí, kteří sledují na internetu video, preferují profesionálně vytvořené video a pouze 19 % preferuje video vytvořené amatéry.

Zdroj: Marketing Pilgrim

pondělí 23. července 2007

Co se děje v PR od 17. do 23. července

Read more!

Společnost Sony přichází s novým spotřebitelským blogem. Sdružení Leukemia & Lymphoma Society zahájilo osmnáctiměsíční charitativní PR kampaň.

Sony spustila spotřebitelský blog
Společnost Sony ohlásila svůj nový spotřebitelský blog (http://news.sel.sony.com/electronicsblog/). Od nového blogu si slibuje, že více přiblíží svým zákazníkům jak své produkty tak i samotnou společnost. Jeho cílem je dát své společnosti lidštější tvář. Zdroj: http://www.prnews.com/

PR kampaň k programu Team In Training
Ku příležitosti 20. narozenin atletického charitativního programu nazývaného Team In Training zahájila newyorská společnost Leukemia & Lymphoma Society osmnáctiměsíční národní PR kampaň s cílem zvýšit povědomí o programu. V jeho rámci trénují profesionální trenéři zájemce z různých skupin, aby se mohli zúčastnit maratónu, půlmaratónu, triatlonu a 100 mílové cyklistické trasy. Výměnou zato účastníci přispějí na podporu krevního výzkumu, léčení zhoubných nemocí leukémie, lymfoma a myeloma. Team In Training byl založen v roce 1988 a doposud pomohl trénovat více než 340 000 jedincům, díky nimž získal 800 miliónů dolarů pro krevní výzkumy, vzdělání a obslužné programy. http://www.teamintraining.org/

pondělí 16. července 2007

Co se děje v PR od 10. do 16. července

Read more!

Chcete se účastnit virtuální obchodní schůzky? Jděte na Second Life! Darfur o sobě nechává slyšet.

Chcete se účastnit virtuální obchodní schůzky? Jděte na Second Life!

Crowne Plaza představuje virtuální meeting room na Second Life

InterContinenatal Hotels Group (IHG) skočila rovnýma nohama do Second Life. Od 29. června nabízí na svém „ostrově“ Crowne Plaza's „The Place to Meet Island“ konferenční sály k pronajmutí. Virtuální svět simuluje design skutečných místností vhodných pro schůzky. Tento klidný a soukromý ostrov, jak ho IHG nazývá, nabízí tři různé místnosti: executive conference room, divadelní pokoj a společenskou místnost. Nový fenomén je určen zejména pro menší a střední podniky, které se chtějí setkat. Prostor je nyní k dispozici bezplatně. IHG nyní vede speciální schůzky na Second Life, kde představuje zájemcům možnosti jejich obchodních setkání tamtéž.

Místnosti k prohlédnutí: http://www.secondlife.crowneplaza.com/

Zdroj: PR Week

Make some noise

Po hudebním maratonu proti globálnímu oteplování Live Earth chtějí hudební celebrity upozornit na jiný závažný problém a to situaci v sudánském Dárfúru. S projektem Make Some Noise přišla světová organizace pro lidská práva Amnesty International. Díky repertoáru Johna Lennona chtějí upozornit na problémy súdánské provincie, ale zároveň také získat finanční prostředky, které pomohou nejpostiženějším oblastem. Civilní obyvatelstvo v Dárfúru je sužováno vládou podporovanými muslimskými milicemi Džandžávíd. To nenechalo v klidu řadu hvězd v čele s nejznámějším aktivistou dneška, Bonem. Každý ze zúčastněných interpretů si vybral libovolnou píseň z Lennonova sólového repertoáru a nahrál ji bez nároku na honorář. Genocida v Dárfuru trvá už čtyři roky a život stála přes 200 tisíc lidí. Arabské milice Džandžávíd společně s vládními vojsky vyhánějí lidi, zabíjejí a znásilňují. Domovy už muselo opustit 2,5 milionu civilistů.


Zdroj: Aktuálně, Amnesty International




středa 11. července 2007

Dááááááám si sedm piv…

Read more!

Léto je tady, a pro prodejce to znamená žně. Výjimkou nejsou ani pivovary, kterým právě v létě stoupají prodeje na maximum. Vždyť co je lepšího, než dát si sklenici oroseného zlatavého moku na zahrádce s kamarády? (no přece dát si dvě :)). V boji o zákazníka vymýšlejí pivovary různé akce, promo kampaně, sponzorují koncerty, pořádají dny otevřených dveří, dělají reklamu apod. Pojďme se podívat na to, jaké pivní reklamy kolují na internetu a které jsou nejvtipnější.

Pivo je snad už od jeho vzniku spjato s přáteli, s pohodovou atmosférou, oddychem a relaxem. Většinou toto jsou hodnoty, na které výrobci piva staví při komunikaci a které se promítnou i do reklamy. A když to navíc spojí s humorem, mají velkou šanci na úspěch. Vždyť jde o tak oblíbený nápoj, který si vychutnáte téměř všude - na cestách (http://www.youtube.com/watch?v=7aO3TO5L0bM), na domácím mejdanu (http://www.youtube.com/watch?v=ihZY-nVo8Us), při zařizování bytu (http://www.youtube.com/watch?v=4dHaOwC_4No), při motivaci k domácím pracem (http://www.youtube.com/watch?v=TrAq3tZIj8M) nebo v práci (http://www.youtube.com/watch?v=JI3Y1auTFpU).

Pivní kultura se mění a pivo již není pouze chlapským nápojem. Nicméně muži nadále zůstávají převážnými konzumenty zlatavého moku a tomu přizpůsobují reklamu i někteří výrobci, který se snaží potěšit mužské oko (http://www.youtube.com/watch?v=2X3oo2oPSAM), ego (http://www.youtube.com/watch?v=L11fQ6-QTIc) nebo jen trefně vystihují mužský přístup ke krizovým situacím (http://www.youtube.com/watch?v=I2ahUiGihUQ&mode=related&search), chvílím romantiky (http://www.youtube.com/watch?v=JwZRhcvXHjM&mode=related&search) nebo projevem gentlemanství (http://www.youtube.com/watch?v=oiZZmxSl_8w).

A aby ani majitelé domácích mazlíčků nebyli ošizeni, dávají tvůrci reklam prostor i jejím čtyřnohým miláčkům – ať už je to hodný pes (http://www.youtube.com/watch?v=euAk2LaN9Go), zlý pes (http://www.youtube.com/watch?v=x0mfPMrd79A&NR=1é) nebo pes smolař (http://www.youtube.com/watch?v=o-Xv9BGXbWM).

Co dodat? Snad jen to, ať si užijeme krásné léto a ať nikdy nemusíme hrát papír-nůžky-kámen o poslední láhev piva. Mohlo by to dopadnout špatně. (http://www.youtube.com/watch?v=wV0B3maUK0E)

pondělí 9. července 2007

Co se děje v PR od 3. do 9. července

Read more!

Stírají se rozdíly mezi reklamními a PR agenturami? Představení Boeingu 787 Dreamliner mohlo sledovat až 100 milionů diváků. Al Gore a Cameron Diaz vyhlásili soutěž o nejkreativnější „ekospot“ podporující ochranu klimatického prostředí Země

Stírají se rozdíly mezi reklamními a PR agenturami?
Přestože většina PR agentur používá pro komunikaci svých klientů sociální média, PR průmysl jako takový nestačil uchopit nové technologie dostatečně rychle a pevně, a proto teď musí čelit konkurenci z řad jiných komunikačních agentur. To vyplývá ze zprávy, kterou vydal Council of Public Relations Firms. Průzkum, který byl proveden mezi 55 členskými agenturami, ukázal, že dotázané agentury již soupeřily s reklamními a interaktivními agenturami při snaze získat kampaň využívající sociální média a příležitostně s nimi dokonce soupeřily i o získání zakázek na poskytování tradičních PR služeb. Giovanni Rodriguez, spoluautor studie, cítí přicházející krizi identity PR agentur způsobené malou připraveností PR konzultantů přesvědčit klienty, proč by právě PR agentury měly získávat zakázky zaměřené na využití sociálních médií. Ze zprávy vyplývá, že zavedené agentury musí bojovat s nováčky, kteří již do nabídky svých služeb zavedli tradiční PR a sociální média. Agentury by se měly snažit dělat kampaně transparentněji, s menším podílem kontroly nad přenosem sdělení. Zpráva doporučuje agenturám rozšířit své pole působnosti například do oblasti tvorby hudby, videa a výzkumu.


Zdroj: PR Week

Představení Boeingu 787 Dreamliner mohlo sledovat až 100 milionů diváků

Boeing oficiálně představil technologicky pokročilý a k životnímu prostředí šetrnější letoun 787 Dreamliner. Představení nového letounu bylo živě přenášeno satelitem v 9 různých jazycích ve více než 45 zemích a také prostřednictvím webcastu na http://www.boeing.com a http://www.newairplane.com.


Slavnost se konala ve Washingtonu v tovární hale, kde probíhá konečná montáž strojů, a zúčastnilo se jí celkem 15 000 lidí z řad zaměstnanců, zákazníků, dodavatelů a vládních zástupců. Další mohli sledovat slavnostní představení naživo prostřednictvím satelitu s oboustranným přenosem nebo si přenos stáhnout z internetu. Předpokládá se, že celou akci mohlo sledovat až 100 milionů diváků, díky čemuž můžeme mluvit o jednom z největších firemním televizním a internetovém vysílání v historii.

Dreamliner přepraví první zákazníky v květnu 2008.

Zdroj: PR Newswire

Al Gore a Cameron Diaz vyhlásili soutěž o nejkreativnější „ekospot“ podporující ochranu klimatického prostředí Země

Current TV a The Alliance for Climate Protection ve spolupráci se známými osobnostmi vyhlásili soutěž pod názvem ":60 Seconds to Save the Earth". Mladí lidé v USA, Velké Británii a Irsku mají za úkol vytvořit kreativní ekologické spoty vyzývající ke konkrétnímu jednání či motivující ke změnám vedoucím k boji proti klimatické krizi. Výzva k účasti v soutěži bude ústy Cameron Diaz opakovaně vysílána na Current TV do 12. září.

V porotě soutěže, která 13. listopadu vybere vítěze, zasednou například kromě zmíněné Cameron Diaz, Orlando Bloom nebo George Clooney. Vítězný spot půjde do mezinárodního vysílání a bude k vidění na Current TV, zahrnut do národní kampaně The Alliance for Climate Protection a bude umístěn na MySpace - Impact. Kromě toho vítěz obdrží hybridní auto Toyota a další finalisté elektroniku.

Informace o soutěži a prostor pro přihlášení soutěžních spotů jsou k dispozici na http://www.current.com/ecospot.

Zdroj: PR Newswire

středa 4. července 2007

Americký pohled na společenskou zodpovědnost firem

Read more!

Podle výzkumu Fleishman-Hillard a National Consumers League znamená společenská zodpovědnost pro Američany v první řadě angažovanost firem v komunitách, kde žijí a dobré zacházení se zaměstnanci. Většina veřejnosti není s rozsahem aktivit společenské zodpovědnosti firem spokojena a přeje si, aby stát do jejího plnění mohl zasahovat.

Organizace National Consumers League ve spolupráci s mezinárodní PR agenturou Fleishman-Hillard realizovala již druhý ročník výzkumu vnímání společenské zodpovědnosti firem (Corporate Social Responsibility, dále jen CSR) americkou veřejností. Tentokrát se zaměřila na to, jak americká veřejnost vnímá společenskou zodpovědnost z pohledu voličů různých politických stran. Výsledky doplňují obraz z pohledu zaměstnanců, zákazníků a investorů, který jsme získali na základě předchozího výzkumu.

Zásahy státu jsou vítané
Výzkum opět přinesl překvapivé závěry. Většina Američanů si myslí, že je extrémně
důležité, aby Kongres zajistil větší angažovanost firem v sociálních otázkách. Takto uvažuje 96% demokratů, 80% nezávislých a 65% republikánů. Celkově je to 82% všech dotázaných a čísla jasně ukazují, že je to názor většiny voličů všech politických stran. Takové očekávání veřejnosti, se může promítnout i v plánech stran do příštích voleb.

Jste málo zodpovědní
Výsledky výzkumu vzkazují americkým firmám, že zdaleka nejednají společensky zodpovědně. Více než 75% dotázaných jejich CSR aktivity hodnotí jako nedostačující. Demokraté a nezávislí je hodnotí významně hůře než republikáni.Většina věří, že určité sektory, zejména energetika, potravinářský, chemický a farmaceutický průmysl, potřebují více státního dohledu než jiná odvětví, aby se zodpovědně zapojily do CSR.

Charita až na posledním místě
Předcházející výzkum ukázal, že Američané pod CSR vnímají na prvním místě dobré pracovní podmínky (27% dotázaných) a zodpovědnost ke komunitám (23% dotázaných). Pro 16% jsou prioritou kvalitní produkty firmy a z 12% respondenti zdůraznili zodpovědnost k životnímu prostředí. Překvapením bylo, že pouhá 3% zmínila charitativní příspěvky.

Výsledky nového výzkumu tyto priority potvrdily. Dominují aktivity pro komunity, které tentokrát získaly o něco více procent než závazky k zaměstnancům. Ochrana životního prostředí zůstává na třetím místě. Výzkum opět ukázal, že veřejnost očekává větší zapojení firem než jen peněžní dary. Charita je sice stále zásadní součástí CSR aktivit velkých korporací, ale veřejnost chce něco více. Očekává větší nefinanční zapojení firem jako je například odborná pomoc v komunitách či dobrovolnictví.

Jak lidé sledují CSR aktivity firem?
Hlavním zdrojem informací Američanů o CSR aktivitách firem je internet. Při zjišťování kudy vedou jejich cesty po internetu se ukázalo, že 73% pátrá po CSR aktivitách přes Google a Yahoo, 57% používá stránky nezávislých skupin a skoro polovina za tímto účelem zkoumá i na korporátní stránky firem. Více než čtvrtina respondentů používajících internet obrací svoji pozornost k blogům, podcastům a social networking, založených zákazníky nebo zaměstnanci, což je 100% nárůst oproti minulému roku.

Společenská zodpovědnost v ČR
V České republice se problematice společenské zodpovědnosti intenzivně věnuje Fórum dárců. Z jeho výzkumů například vyplývá, že 87% zaměstnanců cítí větší loajalitu k zaměstnavateli, který má propracovaný dárcovský program, 67% firem v České republice se věnuje filantropii a 40% má v oblasti firemní filantropie nějakou strategii.
(Zdroj: Fórum dárců, Výzkum firemní filantropie v ČR, červen 2004, agentura Median)

Zajímavý je také výzkum Fóra dárců z pohledu zákazníka, podle kterého by si
65% zákazníků koupilo raději výrobek či službu, který je spojen s dobrou věcí,
24% i přesto kdyby byl tento výrobek dražší. 35% zákazníků by reklamu, ve které by firma upozornila na veřejně prospěšný projekt, vnímalo velmi pozitivně a 25 % zákazníků připouští, že by byla touto reklamou ovlivněna při koupi.
(Zdroj: Fórum dárců, Průzkum veřejného mínění, květen 2006, agentura Median)

Význam společenské zodpovědnosti tedy zjevně narůstá i u nás. Lidé a hlavně firmy začínají chápat, že být společensky zodpovědný je přínosné pro všechny zúčastněné. CSR aktivity jsou stále dobrou příležitostí, jak se pozitivně odlišit od konkurence.


Kompletní výsledky výzkumu:
Fleishman-Hillard, Výzkum CSR

pondělí 2. července 2007

Read more!

Ceny APRA za PR 2006 vyhlášeny. Potravináři podpoří zdravý životní styl spoty v televizi.

Česká cena za Public Relations 2006
26. června na slavnostním večeru v Toskánském paláci byly asociací APRA předány ceny za PR 2006. Mezi vítěze patří například v kategorii Business to Business společnost Vodafone Czech republic za projekt Dvanáct odvážných a v kategorii Business to Consumer společnost Bílý Medvěd Public Relations za projekt Autolékárničky Hartmann-Rico pro klienta Hartmann-Rico. Zdroj: APRA

Společnost Dell zahájila novou kampaň, nechala se inspirovat zákazníky
Společnost Dell uvedla novou řadu barevných notebooků v barvě slunce, espreso a růžového plameňáka. Na tuto myšlenku ji přivedlo jejich zákaznické fórum na Ideastorm.com. Notebooky jsou součástí kampaně "Yours is Here", která začala 26. června. Prvním krokem Dellu je tlačit na konkurenci dalším snižováním cen v retailových řetezcích a přizpůsobit se požadavkům zákazníků třeba i nabídkou různých barevných provedení. Zdroj: PR Week

Potravináři podpoří zdravý životní styl spoty v televizi
Potravinářská komora ČR (PK ČR) přichází od července s kampaní zaměřenou na zlepšení zdravotního stavu české populace prostřednictvím změny ve stravovacích a pohybových návycích, která bude probíhat formou televizních spotů vysílaných Českou televizí (ČT).
Tyto dvacetivteřinové animované spoty se objeví na obrazovkách České televize v první půli července, v srpnu, počátkem září a také v listopadu. Česká televize je odvysílá zdarma jako obecně prospěšné sdělení. „Cílem projektu je odlehčenou formou reagovat na vážnou problematiku a upozornit na některé z rizikových faktorů ovlivňujících zdraví, z nichž jsme vybrali nerovnováhu mezi příjmem a výdejem energie, nedostatek pohybu a nedodržování pitného režimu,“ popsal projekt ředitel PK ČR Miroslav Koberna. Zdroj: MaM a Potravinářská komora ČR

 
Tento blog vytvářejí zaměstnanci PR agentury Fleishman-Hillard (www.fleishman.cz), názory jednotlivých zaměstnanců nemusí vyjadřovat stanovisko zaměstnavatele.