Vítejte v kokpitu
Šestibodový bezpečnostní pás je zapnutý. Poslední kontrola vysílače. Motory burácí. Adrenalin cloumá každým milimetrem vašeho těla. Startovací světla za okamžik ukážou zelenou…. Plný plyn!!! Že by klukovský sen? Ne, realita. Zážitek na celý život se naskytl pěti českým a dvěma slovenským novinářům, kteří s námi jeli na press trip společnosti DuPont na Hungaroring a stali se na jeden den jezdcem Formule 1.
Víte, co mají společného teflonová pánev, silonové punčochy a kevlarová vesta? Technologii. Stojí za ní společnost DuPont, jeden z největších vývojářských a chemických firem na světě, která dodává technologie a materiály pro různé odvětví průmyslu, a kromě jiného je oficiálním dodavatelem stáje BMW Formula 1 Sauber Team a partnerem BMW. Svoje technologie využité i v automobilovém průmyslu se rozhodla představit novinářům z východní Evropy tímto jedinečným způsobem. Jak to všechno probíhalo?
Po příjezdu na Hungaroring všichni účastníci vyfasovali kombinézy a přilby a následovala teoretická část o jízdě v monopostu. Komunikace s instruktory, bezpečnostní pokyny, řízení, řazení, brzdění – na první pohled brnkačka, ale ve skutečnosti si člověk pořádně mákne. Konečně už máme ve všem jasno, Schumachera zvládneme levou zadní, takže hurá do aut.
Do té zatáčky se nemohu vejít…
Sedíte ve stísněném kokpitu monopostu, v ohnivzdorné kombinéze je minimálně třicet stupňů, formule se třese jako ďábel, výhled pouze dopředu, v nesnesitelném rachotu neslyšíte instruktora, který na vás zběsile mává a něco řve v němčině. Uvolňujete spojku, formule se rozjíždí a jeden monopost za druhým opouští boxy. Jezdí se za safety carem pěkně v lajně, předjíždění je bohužel zakázáno. Po několika kolech se řidič naváděcího auta slituje a pořádně to rozhulí. Všichni za ním, přece vám to nenatře. Zrychlujete, 160, 170, cílová rovinka, 180, 190, pud sebezáchovy pryč, 195, 200, a … sakra zatáčka! Do té se nevejdu ani kdybych se pos…. Naštěstí k tomu nedojde, formule drží stopu jako přibitá. Ještě pár kol pak zajížďka do boxů. Z monopostů vystupují novináři v úplné euforii, vypráví zážitky, skáčou si do řeči. „Málem mě to v poslední zatáčce votočilo, zadní kola mi ujela…200, kamaráde, 200 jsem dal … škoda že nás nenechali pořádně to rozjet, to bylo úplně skvělý.“
Po zábavě, během již „pracovní“ části se na prezentaci novináři dozvěděli, jaké technologie používali při jízdě, jak je možné, že brzdy umí přibrzdit z 300km za hodinu na 30 téměř tisíckrát za jízdu a přece se nerozpadnou, čím je to, že palivová nádrž nevybouchne i když se monopost rozfláká na cucky, a proč se používá speciální lak pro monoposty.
Delší reportáž o press tripu si můžete přečíst třeba tady (Auto iDnes).
Sumarizace? Skvělý způsob jak propojit práci se zábavou, nabídnout novinářům zajímavé informace originálním způsobem a vybudovat si s nimi osobnější vztahy. Co bude dál? Nechme se překvapit. Mimochodem, prý DuPont dodává nějaké materiály i pro astronauty…
Žádné komentáře:
Okomentovat