středa 2. července 2008

„…Vstupujeme do éry, kdy obsah médií budou utvářet samotní spotřebitelé…“

Na konci minulého týdne poctil Prahu svou návštěvou Dave Senay, prezident a CEO Fleishman-Hillard, největší PR agentury na světě. Cílem jeho návštěvy bylo především představit české odborné veřejnosti nové trendy v oboru komunikace a upozornit na význam digitálních médií v současném světě. Dave strávil v hlavním městě České republiky dva dny. Jeho nabitý program vyvrcholil seminářem, který uspořádala česká pobočka Fleishman-Hillard ve spolupráci s Britskou obchodní komorou (British Chamber of Commerce Czech Republic). Zúčastnilo se jej asi 60 pozvaných hostů, především z řad marketingových manažerů a ředitelů významných českých i zahraničním firem. Přítomna byla také média.

Seminář nazvaný Marketing a komunikace ve 21. století se uskutečnil v pátek, 26. června 2008 v pražském hotelu Marriott. V jeho rámci promluvil Dave Senay k tématům vztahujícím se k nejsoučasnějším trendům vedení komunikace a komunikačních strategií. Stěžejními body jeho prezentace byla globalizace a digitalizace, pojmy, které, jak se zdá, ovlivní počátek 21. století zcela zásadním způsobem. Migrace obyvatel, růst městské populace na úkor venkova, stárnutí obyvatel v Evropě, ale i problémy ekologické, jakými je globální oteplování a růst emisí CO2, či nedostatek vody, nebo měnící se kulturně-politické ukazatele (např. disproporce mezi počtem příslušníků jednotlivých světových náboženství či počet demokratických zřízení), to vše již nyní ovlivňuje a v budoucnu ještě ovlivní charakter koncových spotřebitelů a uživatelů, se kterými korporace, podniky, firmy, výrobci a poskytovatelé služeb komunikují. Změnit se tedy musí i celkový koncept procesu komunikace, jenž bude muset nadcházející změny nejen reflektovat, ale také se jim přizpůsobit. „Firmy tak stojí před novými výzvami, které si žádají odpovědi v podobě nových produktů s vyspělými technologiemi,“ řekl Dave Senay pro Marketing a média.

Jedním z hlavních úkolů Davida v Praze bylo představit průzkum dopadu digitálních médií na spotřebitele. Ukázalo se, že ačkoliv je internet ve Velké Británii, Německu a Francii v současné době médiem, které nejvíce ovlivňuje životy spotřebitelů, je firmami a jejich marketingovými strategiemi stále poněkud opomíjen jako významný komunikační kanál. Jen ve Spojených státech 86 % z 200 milionů obyvatel tvoří a sdílí obsah internetu a ovlivňují jim ostatní. To je bezesporu ohromující číslo. I v České republice lidé (zejména ti mladí) pomalu přicházejí na chuť sociálním sítím, jakými je např. Facebook, LinkedIn nebo MySpace. Kromě nich jsou tu však také diskuzní fóra, vyhledávače, blogy a neposlední řadě stránky ke sdílení dat (před dvěma lety slovo YouTube ještě málokomu něco říkalo, dnes jde již o fenomén). Pokrok v oblasti internetu je ohromující. Již dnes je s ním nutno počítat jako jedním z nejdůležitějších, ne-li nejdůležitějším, prostředkem komunikace.

Posledním, avšak neméně zajímavým tématem přednášky Davida Senaye byl politický marketing a americké prezidentské volby 2008. Internet ovlivnil do značné míry i jejich průběh. Jeho sílu si plně uvědomil Barack Obama, jehož kampaň je z obrovské části postavena na internetových sociálních sítích. Jen na Facebooku má Barack téměr milion stoupenců. Videa na jeho podporu na YouTube jsou dnes již legendární, viz Obama girl a její I got a crash on Obama. Jeho síla je nejen v jeho osobnosti, ale také schopnosti včas rozpoznat sílu internetu. Jak řekl Dave Senay pro Českou televizi, „Politikové udávají nové směry v komunikaci. Mají odvahu experimentovat a zkoušet nové věci. V současnosti zavádějí do kampaní internet. Firmy od nich opisují, učí se a následující jejich příkladu“.

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

naucil hodne

 
Tento blog vytvářejí zaměstnanci PR agentury Fleishman-Hillard (www.fleishman.cz), názory jednotlivých zaměstnanců nemusí vyjadřovat stanovisko zaměstnavatele.